Politica de returnare a produselor
Conform legislaţiei în vigoare, renunţarea la cumpărare este aplicabilă doar clienţilor persoane fizice.
Astfel, consumatorul are dreptul să notifice în scris comerciantului că renunţă la cumpărare, fără penalităţi şi fără invocarea unui motiv, în termen de 14 zile lucrătoare de la primirea produsului sau, în cazul prestărilor de servicii, de la încheierea contractului.
Renunţarea la cumpărare în termen de 10 zile se poate aplica doar pentru produsele nepersonalizate livrate prin curier.
Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat (in ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte si documentele care l-au insotit).
Returnarea produselor se va face pe cheltuiala clientului, folosind acelasi serviciu de transport cu care s-a facut expedierea. Rambursarea contravalorii produsului se va face in cel mult 30 de zile de la retur.
Daca produsul este returnat intr-o stare in care nu mai poate fi vandut ca si nou, ne rezervam dreptul de a solicita o taxa pentru readucerea in stadiul initial (daca este posibil) sau pentru a acoperi diferenta de pret rezultata din vanzarea produsului ca second-hand sau, la optiunea clientului, ii vom reexpedia produsul, pe cheltuiala acestuia.
Acesta clauza se aplica conf. O.G. 130/2000, in cazul achizitionarii de produse din acest site folosind tehnicile de comunicare la distanta, aplicandu-se definitiile cuprinse in O.G. 130/2000 art. 2 lit.e.
1) Returul produselor nepersonalizate se face conform ordonantei nr. 130 din 31 august 2000 republicata in 2008 privind protectia consumatorilor la incheierea si executarea contractelor la distanta, care prevede:
“Consumatorul are dreptul sa notifice in scris comerciantului ca renunta la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 10 zile lucratoare de la primirea produsului sau, in cazul prestarilor de servicii, de la incheierea contractului.”
“Art. 7 (1) Consumatorul are dreptul de a denunta unilateral contractul la distanta, in termen de 10 zile lucratoare, fara penalitati si fara invocarea vreunui motiv. Singurele costuri care pot cadea in sarcina consumatorului sunt cheltuielile directe de returnare a produselor (..). ”
“Art. 8 in cazul exercitarii dreptului de denuntare unilaterala a contractului de catre consumator in conditiile art. 7, comerciantul are obligatia sa ramburseze sumele platite de consumator fara a-i solicita acestuia cheltuielile aferente rambursarii sumelor. Rambursarea sumelor se va face in cel mult 30 de zile de la data denuntarii contractului de catre consumator.”
2) Pentru produsele personalizate, ordonanta nr. 130 din 31 august 2000 republicata in 2008 prevede:
“Art.10 – Consumatorul nu poate denunta unilateral urmatoarele tipuri de contracte, cu exceptia cazurilor in care partile au convenit altfel: (..)
……………………………………………
c) contracte de furnizare a unor produse executate dupa specificatiile consumatorului sau a unor produse distinct personalizate, (..);”
Puteti solicita returul de produse nepersonalizate pentru urmatoarele situatii:
Produs ce nu este conform cu specificatiile de pe site.
Daca produsul comandat se dovedeste a nu fi conform cu specificatiile din oferta noastra, puteti solicita returnarea acestuia pentru inlocuire sau rambursarea integrala a contravalorii. Daca se agreeaza inlocuirea cu un produs de o valoare mai mare, veti plati diferenta, respectiv daca valoarea este mai mica, veti primi o rambursare partiala pana la valoarea produsului inlocuitor. Costurile de retur si de transport pentru produsul inlocuitor, daca este cazul, sunt suportate de Marabelle.ro.
Produs nefunctional in primele 24 ore de la receptie sau colete ce prezintă deteriorări.
Daca produsul primit este nefunctional in primele 24 de ore de la receptia la domiciliu prin curier – puteti reclama acest lucru si solicita returnarea produsului in termen de 24h, in vederea inlocuirii cu un produs nou.
Costurile de retur si de transport pentru produsul inlocuitor, daca este cazul, sunt suportate de Marabelle.ro.
Pentru produsele ale caror colete prezinta deteriorari vizibile la primirea prin curier, va rugam sa refuzati receptia lor, pentru ca in acest caz responsabilitatea privind integritatea coletului este a curierului.
Produse care v-au fost livrate gresit.
Daca vi s-a livrat alt produs decat cel comandat va rugam sa semnalati cat mai curand acest lucru pentru a returna produsul si a fi inlocuit cu cel corect. Costurile de retur si de transport pentru produsul inlocuitor, daca este cazul, sunt suportate de Marabelle.ro.
Renuntarea la cumparare
Daca doriti sa renuntati la cumparare in termenul de 10 zile, toate costurile de retur a produsului/produselor vor fi suportate de catre dvs.
Cum se face solicitarea returului de produse nepersonalizate:
A. Inregistrare cerere retur produse si obtinerea numarului de inregistrare retur (nr. RMA)
1. Cumparatorul va trimite prin e-mail la adresa comenzi@marabelle.ro o cerere cu subiectul: Cerere retur produs – comanda nr… din data de …;
2. In cadrul cererii se vor specifica:
� numar comanda si data comenzii;
� date cumparator: nume si prenume, adresa de e-mail folosita la inregistrare cont si plasare comanda online pe www.marabelle.ro.;
� numar factura si data emiterii facturii ce fac dovada achizitionarii produsului/produselor;
� cauzele/motivele care au dus la aplicarea procedurii de retur produs(e);
3. La acest e-mail se vor atasa copii ale urmatoarelor documente: copie factura fiscala, aviz de insotire a marfii/AWB (dupa caz).
4. Cererea de retur va fi aprobata si inregistrata in sistem doar daca datale mentionate conform pasului 2) sunt corecte si complete si daca indeplineste conditiile obligatorii de aplicare procedura retur pentru produse cumparate (vezi paragraful Conditii de acceptare retur produs(e));
5. In maxim 24-48 ore cumparatorul va primi pe e-mail un numar de inregistrare de retur (RMA) si detalii privind aplicarea procedurii de retur.
6. Cumparatorul returneaza produsul exclusiv prin curierat rapid.
B. Retur produs(e).
1. Cumparatorul va face efectiv returnarea produselor prin curier rapid catre locatia de unde i-au fost livrate si facturate produsele, doar dupa comunicarea de catre Operator prin e-mail a numarului de inregistare retur (RMA) si a detaliilor cu privire la procedura de retur produse. Este obligatorie prezentarea de catre cumparator a numarului de inregistrare retur (RMA) pe toata perioada aplicarii procedurii de retur produs(e).
2. Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat, in ambalajul original cu toate accesoriile si consumabilele aferente (daca este cazul, inclusiv manuale, cd/dvd-uri, etc), fara a reprezenta urme de uzura, modificare sau consum atat in cazul produselor cat si ale accesoriilor sau/si consumabilelor ce insotesc produsele returnate, cu etichetele de garantie intacte si documentele originale care l-au insotit (factura fiscala, etc.)
C. Constatare si validare acceptare retur produs(e).
1. Dupa sosirea produsului/produselor in locatia Marabelle.ro, vom verifica si constata daca pentru aceste produse primite se aplica procedura de retur. Verificarea si constatarea se face pe baza cererii de retur emisa de catre cumparator si a conditiilor obligatorii de aplicare procedura retur pentru produse cumparate.
2. Rezultatele finale constatate vor fi comunicate cumparatorului, in maxim 24-48 ore de la primirea produsului/produselor prin e-mail, acestea facand referire si la taxele speciale aplicate, daca este cazul, in procesul de retur produs(e).
3. Pe baza rezultatelor comunicate, cumparatorul este obligat, prin e-mail, de a furniza acceptul sau observatiile cu privire la cele mentionate in rezultatele comunicate, in vederea continuarii procesului de retur produs(e).
Returnarea banilor
Valoarea produsului/produselor acceptate la retur va fi virata intr-un cont pe care dvs. ni-l furnizati in maxim 30 de zile de la aprobarea cererii de retur.